torstai 6. toukokuuta 2010

1/4 faktaa

Päätin tehdä minäkin tätä useissa blogeissa nähtyä haastetta, tosin hieman lyhyempänä. Jospa edes joku jaksaisi lukea ;)

1. Olen ylioppilas keväältä -08
2. Ensimmäisen välivuoden olin kouluavustajana ala-asteella ja nyt aupairina. Kaksi edellistä kesää olen ollut keittiöapulaisena seurakunnalla.
3. Tänä kesänä sielläkin säästetään, eli ei töitä minulle, mutta alkuharmituksen jälkeen vapaa kesä on alkanut kuulostaa ihan hyvältä ajatukselta.
4. Kouluavustajana olo oli melko mukavaa, ja voisinkin kuvitella tekeväni koulunkäyntiavustajan töitä joskus jos ei ravintola-ala nappaakaan.
5. Pienenä Nalle Luppakorva oli mun mielestä varsin typerä ohjelma, kuten myös Kaukametsän pakolaiset.
6. Niiden sijaan pidin mm. Vili Vilperistä, Niksusta ja Babarista.
7. Olen aika tarkka vaatteistani, en esimerkiksi missään nimessä heitä niitä lattialle, ellei ne ole menossa pesuun.
8. Siitä huolimatta vaatteiden viikkaus ei ole lempihommiani vaan tuolien reunoja koristaa yleensä vaatepinot.
9. Musta tuli täti 5-vuotiaana, ja protestoin kovaäänisesti vastaan jos mua erehdyttiin kutsumaan tädiksi :D kyllä minä silti vauvasta tykkäsin ja nyt se ''vauva'' ajaa kevarilla ja minä käyn sille kainalokepistä ;)
10. Siskollani on myös kolme muuta lasta, iältään 12, 3 ja 1. Näistä se kolmevuotias (ainut) neiti on mun ihana kummityttöni :)
11. Punainen oli pitkään lempivärini, mutta nyt olen jotenkin alkanut karsastaa sitä, mikä on mun mielestä jotenkin vähän harmi. Jätin lauantaina kivan topin kauppaan koska se oli punainen, vuosi sitten olisin ostanut sen innosta hihkuen.
12. Uusia ihmisiä tavatessani olen yleensä aika hiljainen.
13. Mua kuvaillaan aina rauhalliseksi, mikä ärsyttää mua suuresti, vaikka sellainenhan mä olen :D
14. Mie puhun oikkeesti miesietä, mutta täällä olen ruvennut käyttämään vahingossa mä-sä:tä koska mun host-äiti puhuu niin. Kuulostaa omasta mielestänikin vähän kummalliselle, mutta eiköhän se taas Suomessa korjaannu entiselleen.
15. Olin ensimmäisen kerran elämässäni lentokoneessa 5.9.2009 kun tulin tänne. Kyllä pelotti, mutta nyt kolmen lentomatkan jälkeen odotan innolla kotiinlähtöä jo senkin takia, että pääsen lentokoneeseen :D
16. Osaan olla uskomattoman hajamielinen, olen esimerkiksi etsinyt silmälaseja niiden ollessa omalla paikallaan mun päässä.
17. En ikinä osaa lähteä ajoissa, eli aina kiire joka paikkaan.
18. Olen nähnyt kaikki Harry Potterit ja pitänyt niistä, en vaan ole saanut aikaiseksi luettua vielä yhtään kirjaa. Jos sitä sitten vaikka eläkkeellä? :D
19. Tykkään lukea kyllä muuten, yleensä jotain ihan hömppää, esim. Hyvä sängyssä ja PS. Rakastan sinua on ihan loistavia kirjoja.
20. En ole mitenkään järin uskonnollinen, mutta olin oman riparin jälkeen vielä kahdella riparilla isosena, ja ne oli ihan huippuja leirejä :)
21. Olen aina ensimmäinen herääjä porukasta (kavereista). En ymmärrä, miten jotkut voi nukkua yleensäkään jonnekin kahteentoista tai yli?
22. Pisimmälläni olen tainnut nukkua jonnekin puoli yhteen, mutta silloin taisinkin mennä nukkumaan joskus kuuden aikaan :D
23. Väittelyissä en voi myöntää olevani väärässä, ja senkin jälkeen jos olen tajunnut olevani väärässä, on pakko silti inttää vastaan :D
24. Haaveilin joskus pitkään, että mun nimi olisi Laura. Johtui varmaan Tuija Lehtisen Laura-kirjoista, jotka kahlasin läpi varmaan kymmenen kertaa. Hanneahan nyt ei kukaan vieraampi muista oikein, yleensä olen Henna.
25. En osaa matikkaa. Lukion päättötodistuksessa kuuden lyhyen matikan kurssin keskiarvo on 5.3. En oikeasti päässyt kuin yhdestä kokeesta läpi (SAIN KUTOSEN DERIVOINTIKOKEESTA!), mutta meidän kiva matikanope päästi mut kursseista läpi, koska istuin kiltisti tunneilla tavarat mukana ja kuitenkin yritin. En siis kirjoittanut matikkaa (wonder why...) ja oli se ope muutenkin kiva, eikä vaan siksi että se päästi mut läpi :D muuten multa olis varmaan jääny lukio kesken.

Siinäpä ne, ihmeen helposti keksin, vaikka luulin, että noihinkin menee koko ilta. Löytyikö yhtäläisyyksiä?

Tähän samaan syssyyn voisin aloittaa toisen blogeissa pyörineen haasteen, joka on mun mielestä kiva. Eli kolmekymmentä päivää-kolmekymmentä biisiä, joka päivä eri ohjeen mukaan. Saa nähdä, osaanko laittaa vain yhden, vai rupeanko listaamaan :) ensimmäisenä se vaikein...

Day 01 - Your favorite song


Valitsin tämän ihan tämän hetken tilanteen mukaan, paljon on mahtavia biisejä, niistä olisi mahdoton valitseminen. Mun yksi unelmista on nähdä Robbie Williams joskus livenä. Se fiilis, mikä välittyy pelkästään television välityksellä sen esiintymisistä, on ihan jotain uskomatonta.

Jeps, palailen viimeistään lauantaina uuden tukan kanssa. Saan sanoa heipat otsatukkaletille taas vähäksi aikaa, jippiaijeee!

Ei kommentteja: